čtvrtek 26. ledna 2017

6 / Let

S batohem na zádech a hlavou plnou myšlenek jsem mířila k místu, kde jsme se znovu měli všichni setkat.

Musím říct, že nás bylo opravdu hodně - studentů, kteří se za pomoci UniLinku vydali do Anglie. Zabrali jsme prý polovinu letadla.
Avšak nebyli jsme to jen my, studenti University of Derby. Spolu s námi letěli odhodlanci, kteří se chystali na univerzitu - nejsem si jistá, ale myslím, že - do Cardiffu.
I přesto je v Derby asi kolem 60 českých a slovenských studentů. (Zdálo by se, že je to paráda, ale já tak jednostranný názor asi nemám. O tom se určitě rozepíšu také v některém z následujících článků.)

Díky skupině na facebooku jsem už o prázdninách poznala (rozuměj psali jsme si párkrát na chatu) pár lidí, kteří také mířili do Derby.
S kým jsem si psala a řešila všechno okolo Anglie asi nejvíc, byla Anet.
Pamatuju si, že ve frontě na odbavení jsme se pozdravily a usmály se na sebe.

Proto jsem potom na místě setkání hledala právě Anet. Postávala tam s dalšími holkami a tak jsem se trapně přidala ke konverzaci a snažila se být co nejvíc v pohodě. Probíraly jsme úplně základní věci. Co jdeme studovat, kde budeme bydlet, jaké z toho máme pocity... 

V jeden moment jsem se musela tak jako vnitřně pousmát... Spoustu cizích lidí se v určenou chvíli sešlo na jednom místě, aby společně letěli žít do cizí země. Připadalo mi, že jsme všichni naprostí blázni.

Naštěstí jsem s sebou měla svačinu, která byla potřeba sníst, než se šlo do letadla. A tak jsem si zkrátila čekání sváčou a po chvíli už jsem začala házet svoje klasický vtípky a všechno se zdálo být o něco lepší a normálnější. 

V letadle jsme se s holkami rozdělily.
Seděla jsem u okýnka, tak jsem si říkala, že budu pozorovat venek, případně se prospím.

To jsem ale nevěděla, že si vedle mě sedne Pavel.
Po chvíli jsme se dali do řeči a já zjistila, že se Pavel jmenuje Pavel a nejen že jede také studovat na uni v Derby, ale také že bude bydlet na stejné koleji, jako já.
Skoro celý let jsme si povídali... A Pavlovy řeči jsou opravdu něco nezapomenutelného.
I teď, když si na to vzpomenu, se musím usmívat.

"Ty vole mně se tam tak nechce. Já bych to nejradši otočil a letěl zpátky. Proč to děláme? Vždyť jsme se tam měli tak dobře a my letíme pryč. Tyvole..."

Můžu vám říct, že nic mi v ten den nepomohlo víc, než tyhle uklidňující a motivační výroky.
Smála jsem se, ale zároveň jsem věděla, že na tom něco je. Okamžitě jsem se snažila zahánět ty "že na tom něco je" myšlenky... A radši jsem se jen smála. (A básnila o tom, že: "Koukni jak jsou ty mraky strašně hezký! Takový obláčky! Úplně bych do nich chtěla skočit! Ty taky?" - teď si říkám, jestli to náhodou nebyl náznak nějakého zoufalství... Ale ne, myslím, že jen prostě vypadaly pohodlně...)
Po chvíli jsme se s Pavlem shodli, že se bavíme, jako kdybychom se znali mnohem delší dobu.
Bylo super vědět, že je tam někdo další, koho znáte.
Někdo další, s kým si rozumíte. 
Někdo další, kdo má dokonce bydlet na stejné koleji.

V 17 hodin britského času jsme přistáli v Birminghamu.
Po vystoupení jsme se znovu sešly s Anet, se kterou jsme šly čekat na kufry.

Když měli všichni svá zavazadla, rozdělili jsme se už podle univerzit a Klárka s Maruškou nás, studenty uni v Derby, "předaly" Annie. 
Bylo moc fajn, že pro nás uni poslala autobus, které nás měl dovézt z letiště až přímo do Derby.
Annie byla studentka naší univerzity, která pracovala v centru pro mezinárodní studenty a která na nás měla v průběhu cesty dohlédnout a poskytnout nám základní informace o tom, co se bude v následující dny dít.

Než jsme vyjeli, tak četla jména a kontrolovala, jestli jsou všichni v autobuse. Tohle nevinné čtení se nakonec proměnilo v okamžik, který moc příjemně uvolnil atmosféru. Chudák Annie se snažila přečíst všechna zákeřná česká a slovenská příjmení a všichni se museli pousmát.
Asi kolem 18. hodiny jsme vyráželi na cestu.
Cesta z Birminghamu do Derby by měla trvat něco kolem jedné hodiny.
Samozřejmě se setmělo a asi aby na nás už v první den dýchla ta pravá britská atmosféra, tak začalo pršet.
Řidič byl opatrnější a ještě jsme museli udělat několik zastávek v Buxtonu (což je město opět hodinu od Derby), kde má naše univerzita taky kampus. Několik studentů mířilo tam, takže byla cesta mnohem, ale mnohem delší. 

Naštěstí nás autobus vysadil u obchodu a my jsme měli možnost si rychle, než vysadí další studenty, něco koupit. Co se týče pitného režimu, jsem dost lajdák a často se mi stane, že za celý den vypiju jednu skleničku vody. V tenhle den to ale byla hrůza. Od 13 hodin, kdy jsem mamce dala nevypitou láhev vody, kterou jsem myslela, že si ani do letištní haly nemůžu vzít, jsem zhruba do 20 hodin, kdy nám zastavili u obchodu, nic nepila. 
A proto opravdu doporučuju, když máte už v letadle trochu žízeň, kupte si to jejich předražený pití, protože nikdy nevíte, jak potom bude a nebude čas.

Většinu času v autobuse jsme si s Anet povídaly a řešily všechno možný. 
Ke konci cesty jsem i usnula a Anet mě vzbudila, když jsme přijížděli do Derby, asi kolem 22. hodiny.

Tam jsme postupně začali objíždět všechny koleje a vysazovat studenty.
Obě jsme napjatě očekávaly, kdy vyhlásí jméno jedné z našich kolejí a hádaly, která z nás asi vystoupí dřív.

Nakonec jsme uslyšely název mojí koleje jako první. Posbírala jsem si všechny svoje věci a rozloučila se s Anet s tím, že se uvidíme druhý den.

Venku jsem si oddychla, že můj kufr nedali někomu jinému a potom jsme s Annie, Pavlem a dalšími dvěma studenty z Čech vyšli k recepci na koleji, kde jsme se měli zapsat a poté ubytovat.

Příště první dojmy z bytu, z pokoje a z Anglie a fotky!

N. 





Žádné komentáře:

Okomentovat