sobota 21. ledna 2017

4 / Přípravy?

Poslední podmínkou pro úplné přijetí na univerzitu byla 1 nebo 2 u maturity z angličtiny. Něco jako důkaz, že máte angličtinu, se kterou si v Anglii vystačíte. Druhou možností byl certifikát, který jsem ale neměla a ani zatím nemám. Třetí variantou byl test z angličtiny od UniLinku, případně samotné uni.

Udělala jsem maturitu. Dala jsem angličtinu. Zkrátka 23. 5. 2016 jsem ukončila studium na gymnáziu. Byla jsem z toho tak ve stresu a nakonec - pfff, docela brnkačka. Nějak jsem si ale pořád nebyla jistá, co dál...
Jak jsem psala v prvním článku, do Derby (čti Dárby) jsem přijela s dalšími studenty z Čech. Když jsme se jednou bavili o rozhodování o studiu v Anglii, pro mnoho z nich to byla jasná volba. Jediným háčkem mohla být pouze maturita.
Musím přiznat, že já jsem to tak neměla.
Řekla bych o sobě, že nejsem úplně odvážný člověk a ta představa toho, že se v 19 letech seberu a pojedu na 3 roky (samozřejmě ne v celku) do Anglie bez nikoho mně blízkého, kde budu studovat a pracovat, mě děsila. 

Když se mě někdo zeptal: "A co teď?", řekla jsem většinou něco jako: "MOŽNÁ půjdu studovat do Anglie..."
A zatímco jsem postupovala celý proces, jako by bylo na 100% jisté, že pojedu, v hlavě jsem to tak úplně neměla. Jedna část mě moc chtěla... Ta druhá se hrozně bála.

V polovině června proběhla velká předodjezdová schůze.
Studenti z celé České Republiky, kterým UniLink zařizoval studium v UK se sjeli i se svými rodiči v sobotu (a pak i v neděli) v Kině Lucerny, aby si poslechli informace nezbytné k odjezdu. A že jich bylo...

Celé setkáni trvalo asi 3 hodiny. Překvapivě ale nebylo vůbec vyčerpávající nebo unavující.
Všichni nervózně, ustrašeně, napjatě, zvědavě a natěšeně poslouchali, co nás za pár měsíců čeká. 

Na této schůzce se probírala témata jako:
pokyny na cestu do Británie a první týdny v Británii
- balení, co s sebou
- pojištění v ČR a v UK
- předodjezdové papírování a vše co bude nutné zařídit - studentská půjčka, sociální stipendia,...
- finance - životní náklady
- práce ve Velké Británii - jak shánět brigádu, kolik je reálné si vydělat
- jak vyřídit National Insurance Number
- a spoustu a spoustu dalšího, co bylo nutné probrat a vyřešit... 

I po schůzce vše nasvědčovalo tomu, že pojedu

Místo na univerzitě jsem měla potvrzené.
Rozhodovala jsem se mezi University of Derby a University of Sunderland, kdy jsem nakonec dala hlavně na doporučení co se Ilustrace týče a vybrala uni v Derby. Také se mi moc líbí lokalila města, což je v podstatě střed Anglie.

Zažádala jsem si o studentskou půjčku.
Např. studium Ilustrace na University of Derby stojí na rok 
£9,000 pro UK a EU studenty, což je v přepočtu cca 270 000 Kč. Proto si většina studentů tuto půjčku zařizuje a následně za velmi výhodných podmínek splácí. Pokud by vás zajímalo více informací na tohle téma, dejte určitě vědět.

Zaplatila jsem si letenku. 

Zažádala o sociální stipendium.
Což mimochodem do teď není vyřízené... hahaha... o tom v budoucnu určitě taky chystám článek.

A zařídila jsem si ubytování na kolejích. 
S blížícím se datem odletu jsem si i pomalu chystala věci.

V příštích článcích balíme a letíme!

N.


A kde že to Derby vlastně je? 




Žádné komentáře:

Okomentovat