středa 18. ledna 2017

3 / Přihláška

Několik dní po přednášce mě kontaktovala druhá Klárka z UniLinku - také studentka britské univerzity, která pomáhá se vším okolo výběru školy, podání přihlášky a mnoha dalšími věcmi.
Poslala mi seznam a internetové stránky všech univerzit, vyučujících Ilustraci a já si měla všechny stránky projít a vybrat 5 uni, na které tedy zašleme přihlášku.

Musím říct, že už u rozhodování jsem měla co dělat. Co pro mě bylo důležité a podle čeho jsem vybírala bylo asi hlavně místo (město, velikost, lokalita), spojení (doprava z ČR), obor (náplň výuky) a náklady (související právě s místem a spojením).
To bylo období, kdy jsem opravdu jen procházela stránky a googlila nejen informace o městech a univerzitách, ale i obrázky kampusů a všeho co se dalo. Nejlépe bylo, když měla univerzita i svá videa na youtube.

Vzhledem k tomu, že jsem se "Anglii" rozhodla zkusit na poslední chvíli (to bych jinak ani nebyla já), muselo to jít všechno opravdu jedna dvě.

Už v době vybírání vhodné univerzity jsem začínala pracovat na přihlášce.
Ta obsahovala:
- motivační dopis v aj- proč chci studovat daný obor, něco o mně, o mých koníčcích a zájmech, o brigádách, dovednostech, angličtině, proč bych chtěla do uk a čeho bych chtěla v budoucnu dosáhnout...
- referenci od učitele v aj - s čímž mi nesmírně vyšla vstříc naše super bývalá paní učitelka angličtiny Tamara
- portfolio mých prací - které jsem nahrála na flickr.com (můžete kouknout) a potom se jen na univerzitu zaslal odkaz, kde si mohli práce jednoduše prohlédnout

Když jsem už měla univerzity vybrané a všechny podklady k přihlášce nachystané, Klárka, která mi po dobu celého procesu pomáhala, mou přihlášku sesumírovala a poslala na univerzity.

Zbývalo jen čekat.

Přesně 24/4/2016 mi Klárka poslala souhrn vyjádření od všech univerzit a já měla 4 týdny na to, abych se rozhodla, jestli do toho teda opravdu půjdu.
Už to nebylo jen: "No, třeba to vyjde... Zkusím a uvidím".
Ta možnost už ležela reálně přede mnou a čekala jen na mou odpověď.

Vlastně ne. Ještě ne. Ještě tu pořád byla maturita, která mohla všechno zpackat.

Takže to všechno bylo ještě pořád otevřený, ale podmínečně přijatá jsem byla.

Příště o přípravách do Anglie...

N.






Žádné komentáře:

Okomentovat