pondělí 16. ledna 2017

2 / Nápad?

Jako skoro každý student v maturitním ročníku, jsem se i já vydala na Gaudeamus - veletrh vysokých škol.
Plná očekávání jsem přijela na místo a doufala, že najdu něco speciálního, co se mi ze záhadných důvodů nikde na internetu neobjevilo a šťastně zamířím na vysokou školu snů. 
Tatadadaa... překvapení... nic takového se samozřejmě nestalo.
Byl tam ale jeden stánek, u kterého jsem se zastavila asi na půl hodiny... 

UniLink - Poradenské centrum pro vysokoškolské studium ve velké Británii

Vždycky mě bavila angličtina a vždycky mě bavilo cestování... Že bych šla tedy opravdu studovat do Anglie? Už párkrát mě taková myšlenka napadla, jenže se vždycky objevilo nějaké ale. Nějaká otázka, která mi nasadila brouka do hlavy a ten vrtal a vrtal...

- Domluvím se s mojí angličtinou? 
- Bude dostačující k tomu, abych se domluvila na univerzitě? 
A to alespoň na nějaké slušné úrovni?
- Dokážu opustit rodinu a kamarády?
- Zvládneme to finančně? 
- Zvládnu to studium? 
- Dokážu se o sebe postarat? 
- Dokážu jet sama do cizí země na delší dobu? 
(K poslednímu bodu bych jen chtěla říct, že jsem do té doby nebyla pryč z domova a od rodičů pryč déle jak na týden, kdy jsem jela na školní výlet, nebo někam s kamarády. A i po týdnu - co po týdnu! Po třech dnech - jsem se těšila, až budu zase pěkně doma, zachumlaná pod peřinou a obklopená hromadou polštářů.)

Zrovna u stánku ale postávala moc sympatická slečna, se kterou jsem se hned dala do řeči. Popisovala mi studium, univerzitu, kamarády... Jak původní nápad řešili doma, jak už tam studuje, jak je spokojená a jak se jí odjezdem do UK změnil život...
Její vyprávění mě opravdu nadchlo.
Začínala jsem pomalu věřit (možná si to tak spíš malovat), že by to pro mě mohla být také cesta.
A i přesto, že mi v hlavě šrotovaly všechny zmíněné otázky, nabrala jsem si katalogy několika univerzit a letáčky poradenského centra a pár dní po Gaudeamu se zapsala na přednášku UniLinku. 

Co bych neměla opomenout a co hrálo významnou roli v tom, jestli se celá tahle myšlenka dá vůbec do chodu bylo to, že tohle poradenské centrum nabízí všechny své služby a všechnu svou pomoc naprosto zdarma. 

Na přednášce nám Klárka, zakladatelka poradenského centra, která sama studovala na univerzitě ve Velké Británii, úplně všechno vysvětlila a popsala.
Od podání přihlášky, přes přípravu ostatních dokumentů, ke stravování a ubytování až po odlet.
Na tuhle přednášku se mnou šla moje mamka... a odcházely jsme s tím, že to tedy nejspíš zkusím. 
Podám přihlášku na 5 univerzit, která stála, mám pocit, v přepočtu cca 900 Kč... A uvidí se! Co taky můžu ztratit, že jo!

•••••

Rozhodla jsem se, že budu prozatím psát spíše kratší články. Mně samotné se mnohem lépe čtou a asi mě i baví víc. Tak dejte případně vědět, jak to máte vy!

V dalším článku se dozvíte, co následovalo dál...

Mějte se, smějte se,

N.





Žádné komentáře:

Okomentovat